Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.



Där har vi en inte alltför gammal bild på mig...

Då ska vi se här... Nu ska jag ju ha 10 fakta om mig själv och det lär väl bli en blandning av allt möjligt, gammalt och nytt!

1. Jag har en viss förmåga att när jag väl börjar med något (typ börja kolla på en serie...) så blir jag Ehm...lite lätt besatt... Ett exempel är att jag kollade på 5,5 säsonger av Doctor who på 8 dagar... Det gäller nog allt jag gör... Ridningen, böckerna, tv-serierna osv osv. 
2. Jag har alltid levt med någon form av djur omkring mig och skulle nog ha väldigt svårt att inte göra det. 
3. Jag har en kropp som går sönder väldigt ofta. Det är allt från axlar som går urled till diskbråck.
4. Jag kollar på ganska mycket film men VÄGRAR kolla på skräck. Fråga mig inte varför det enda som möjligen kommer i närheten av skräckfilm är nog paranormal activity och den var ju bara löjlig...
5. Min absoluta skräck är ormar...av alla de slag! Där räknas även kopparorm även om den inte är en orm för den slingrar och har inga ben! Usch!! Då tar jag hellre stora spindlar o liknande!
6. Har ingen musiksmak alls! Lyssnar på allt från Alice Cooper till Demi Lovato!
7. Det värsta som jag har varit med om är att få en 18 cm lång nål rakt in i höftleden (tre gånger...) med lokalbedövning och kontrast samtidigt som jag var vaken och var medveten om allt som dom gjorde... Hua! Det är en utav de få saker jag får mardrömmar om...
8. Jag brukar ganska ofta byta hårfärg (just nu är det svart men det blev lite tråkigt så jag måste hitta på nått nytt...) och är egentligen blond med lockigt hår...
9. Mitt absoluta drömyrke är att bli brandman, men pga av att kroppen inte fungerar som den ska så är det bara att glömma. Istället så tänker jag försöka satsa på någon form av idrottspedagogik och utbildning. Jag har jobbat som ungdomsledare sen jag var 11 år så det är något som jag skulle vilja utbilda i och hjälpa andra att utveckla.
10. Jag har en tatuering på vänster skulderblad. Den föreställer en fjäderpenna som skriver 21 Maj. Fjäderpennan har jag ritat själv och datumet är min födelsedag, det var Konstantins födelsedag och det var även det datumet som vi avlivade honom på. Den 21 maj 2013 (dagen jag fyllde 18 och han 22) är nog en utav de jobbigaste dagarna i mitt liv. Eftersom det är så många saker som har hänt just det datumet så kände jag att jag ville ha med mig det som ett minne hela livet och så fick det bli. Hela motivet hade från början inget större budskap än just datumet utan det var bara något jag tyckte var snyggt, men det har ändrats lite nu... Det tänker jag dock inte gå in på nu. 

Jaa... Det var väl det! 
Todilo!

Där har vi vi den minuterna efter att den var klar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0